viernes, 11 de diciembre de 2015

CROQUETES EN CASSOLA // CROQUETAS EN CAZUELA

Ja us he ensenyat en alguna altra recepta com faig les croquetes de la carn del caldo, la recepta la podeu veure aquí, i el que us porto avui és una presentació diferent d'aquesta. És a dir, en lloc de fer croquetes, les servim en cassoletes, a veure què us sembla. La idea me la va donar la Marta, una amiga costurera, de les meves "loques" que ella ho fa sovint i ho presenta en petxines de vieira, simplement una idea genial!

Ya os he enseñado alguna otra receta de como hago las croquetas de la carne del caldo, la receta la podéis ver aquí, y lo que os traigo hoy es una presentación diferente de esta. Es decir, en lugar de hacer croquetas, las servimos en cazuelitas, a ver que os parece. La idea me la dió Marta, una amiga costurera, de mis "locas", que ella lo hace a menudo y lo presenta en conchas de vieira.

Els ingredients:
  • La carn sobrant de fer caldo (la carne sobrante de hacer caldo)
  • Una ceba mitjana (cebolla mediana)
  • Farina (harina)
  • Pa rallat (pan rallado)
  • 1/2 litre de llet (leche)
  • Sal (sal)
  • Pebre (pimienta)
  • Formatge emmental rallat (queso emmental rayado)


La preparació:

Primer piquem la carn i la reservem. Piquem també la ceba i en una paella la posem a coure junt amb una mica d'oli. Quan estigui llesta, hi afegim la carn i ho barrejem. Remenem una mica i hi afegim tres cullerades soperes de farina i ho tornem a remenar una mica més perque es mescli bé i no surtin grumolls, seguidament hi afegim una mica de llet a temperatura ambient i ho anem remenant fins que es formi una pasta, hi seguirem afegint llet sense deixar de remenar fins que quedi una pasta líquida, després hi posarem la sal i el pebre. Ho tastarem per no passar-nos de sal i que quedi al nostre gust. Quan la estigui espessa, ho apartem i ho deixem reposar. Un cop hagi reposat uns minuts ho posem en un recipient i ho deixem refredar a temperatura ambient almenys dues horetes, o a la nevera d'un dia per l'altre, si ho fem així ho taparem amb film.


Preescalfem el forn a 180º. Agafem unes cassoletes de les de fer crema catalana i les omplim amb la massa de carn que hem preparat, i per sobre hi espolvorejarem el formatge emmental rallat. Ho enfornem fins que el formatge es fongui i agafi coloret, aproximadament uns 10 minuts.


Primero picamos la carne y la reservamos. Picamos también la cebolla y en una sartén la ponemos a cocer junto con un poco de aceite. Cuando este lista, añadimos la carne y lo mezclamos. Removemos un poco y añadimos tres cucharadas soperas de harina y lo volvemos a remover un poco más para que los ingredientes queden bien unidos y no salgan grumos, seguidamente le añadimos la leche a temperatura ambiente i lo vamos removiendo hasta que se forme una pasta, seguiremos poniendo la leche sin dejar de remover hasta que quede una pasta líquida, luego le ponemos la sal, la pimienta. Lo probaremos para no pasarnos de sal y que quede a nuestro gusto. Cuando este espesa, lo apartamos y lo dejamos reposar. Una vez haya reposado unos minutos lo ponemos en un recipiente y lo dejamos enfriar a temperatura ambiente al menos un par de horas, o en la nevera de un día para otro, si lo hacemos así lo taparemos con film.

Precalentamos el horno a 180º. Cogemos unas cazuelitas de las de hacer crema catalana y las rellenamos con la masa de carne que hemos preparado, y por encima le espolvoreamos el queso emmental rayado. Lo horneamos hasta que el queso se funda y coja colocito, aproximadamente unos 10 minutos.





No hay comentarios:

Publicar un comentario