lunes, 14 de septiembre de 2015

FIDEUS SOBA AMB VERDURETES I GAMBES // FIDEOS SOBA CON VERDURITAS Y GAMBAS

I seguim provant especialitats japoneses una mica adaptades a les nostres verdures, i avui provarem una altra especialitat de fideus, els soba, aquests es fan amb farina de blat sarraí (fajol), un gra sencer que té un alt contingut en fibra i proteïnes, aigua i sal.


Y seguimos probando especialidades japonesas un poco adaptadas a nuestras verduras, y hoy probaremos otra especialidad de fideos, los soba, estos se hacen con harina de trigo saraceno (alforfón), un grano entero que posee un alto contenido en fibra y proteínas, agua y sal. 



Els ingredients:
  • 150grs de fideus soba crus (150grs de fideos soba crudos)
  • 2 pastanagues (zanahorias)
  • 1 porro (puerro)
  • 1 carabassó (calabacín)
  • 1 paquet de xampiyons laminats (paquete de champiñones laminados)
  • gambes pelades (gambas peladas)
  • salsa de soja
  • oli de sèsam (aceite de sésamo)
  • oli d'oliva (aceite de oliva)
  • aigua (agua)
  • cúrcuma


La preparació:
Per començar tallem les pastanagues i el carabassó a tires molt finetes i el porro a rodanxetes i junt amb els xampinyons nets, ho posem en un wok amb poquet oli d'oliva i ho saltejem a foc fort durant 3 o 4 minutets (temps suficient perque quedi aldente). Aleshores i incorporem un rajolí de salsa de soja i d'oli de sèsam i ho remenem tot durant un minutet per que s'integrin bé tots els aromes i sabors. Ho reservem tapat.

Para empezar cortamos las zanahorias y el calabacín a tiras muy finitas y el puerro a trocitos y junto con los champiñones limpios, lo incorporamos en un wok con un poquito de aceite de oliva y lo salteamos a fuego fuerte durante 3 o 4 minutos (tiempo suficiente para que quede aldente). Entonces le incorporamos un chorrito de salsa de soja y aceite de sésamo y lo removemos todo durante un minutito para que se integren bien los aromas y sabores. Lo reservamos tapado.


Posem aigua en un cassó i mentre en el mateix wok i afegim les gambes i les saltejem una mica fins que quedin cuitetes, aleshores les reservarem junt amb les verdures.

Ponemos agua en un cazo y mientras en el mismo wok le añadimos las gambas y las salteamos un poco hasta que se cuezan, entonces las reservamos junto con las verduras.


Quan l'aigua del cassó bulli, li posarem un polsim de sal i hi afegirem els fideus soba, que en questió de tres minutets els tindrem llestos, els colarem i els afegirem al wok, hi espolvorejarem una cullerta de postres de cúrcuma i seguidament la resta dels ingredients que teniem reservats. I ja ho tenim a punt per servir!

Cuando el agua del cazo hierva, le pondremos una pizca de sal y le añadiremos los fideos soba, que en cuestión de tres minutitos ya los tendremos listos, los colaremos y añadiremos al wok, le espolvoreamos una cucharadita de postres de cúrcuma y seguidamente el resto de los ingredientes que tenemos reservados. Y ya lo tenemos listo para servir!



No hay comentarios:

Publicar un comentario