sábado, 21 de marzo de 2015

PA D'ESPELTA INTEGRAL AMB NOUS // PAN DE ESPELTA INTEGRAL CON NUECES

Fa uns dies la Senyoreta Pots ens va proposar a un grup d'amigues que normalment cosim, que podiem fer el mateix pa simultàniament cadascú a casa seva. Ella va dir el dia que el faria i les que vam poder ho vam fer el mateix dia, les altres quan han pogut.

Hace unos días la Senyoreta Pots nos propuso a un grupo de amigas que normalmente cosemos, que podíamos hacer el mismo pan simultániamente cada una en su casa. Ella dijo el día que lo haría y las que pudimos lo hicimos el mismo día, y las otras cuando han podido.

D'aquest pa em va cridar l'atenció el fet que fós integral, i que portés nous, en teoria també portava pances, però a nosaltres no ens agraden, així que no les hi vaig posar.

De este pan me llamó la atención el hecho que fuera integral, y que llevara nueces, en teoria también llevaba pasas, pero como a nosotros no nos gustan, no le puse.

La recepta és de Webosfritos, si mireu la web podreu  veure que té coses molt interessants.

La receta es de Webosfritos, si miráis la web podréis encotrar que tiene cosas muy interesantes.

Els ingredients:
  • 250 grs de farina de força (harina de fuerza)
  • 250 grs de farina integral d'espelta (harina integral de espelta)
  • 320 grs d'aigua (agua)
  • 10 grs de llevadura fresca (levadura fresca)
  • 10 grs de sal (sa)
  • un grapadet de nous pelades (puñado de nueces peladas)

La preparació:

Posem en un bol les farines y trocejem la llevadura (si utilitzem llevadura seca de forner en lloc de fresca hem de dividir la quatitiat per 3, és a dir, utilitzarem 3-4 grs. de llevadura seca) i ho mesclem. Aleshores afegirem l'aigua i la sal, però l'aigua no la posarem tota de cop, en deixem una mica fins que ho tinguem tot mesclat. Normalment li sol caldre tota l'aigua que porta la recepta, pero dependrà una mica de la farina, ho mesclem. Llavors ho posem sobre la encimera lleugerament espolvorejada de farina.

Poner en un bol las harinas y desmenuzar la levadura (si utilitzamos levadura seca de panadero en lugar de fresca, tenemos que dividir la cantidad por 3, es decir, utilitzaremos 3-4 grs. de levadura seca) y lo mezclaremos. Entonces añadimos el agua y la sal. ¡Ojo! No echar toda el agua de golpe, dejar un poco hasta tener todo mezclado. Le suele hacer falta toda el agua que lleva la receta, pero dependerá de la harina. Mezclar. Poner sobre la encimera ligeramente espolvoreada de harina.

Estirem la massa i la dobleguem sobre ella mateixa com atrapant l'aire. A mesura que fem aquest procés durant 10 minuts la massa es va posant llisa i elàstica. Al començament estará enganxosa. Incorporem ara les nous trocejades i seguim amassant uns minutets. Fem una bola amb la massa i la posem a reposar en un lloc sense corrents i temperat durant dues hores (jo ho poso dins del forn, amb aquest parat).

Estirar la masa y doblarla sobre ella misma como atrapando el aire. A base de hacer este proceso durante 10 minutos la masa se va poniendo lisa y elástica. Al principio estará pegajosa. Incorporar las nueces troceadas y seguir amasando unos minutos. Formar una bola con la masa. Ponerla a reposar en un sitio sin corrientes y templado unas dos horas (yo lo pongo dentro del horno, con este parado).

Aleshores ho posem de nou a sobre de l'encimera y ho amassem durant 1 minut. Li donem forma de bola, l'aplastem una mica amb la mà, i posem les vores cap a dins formant una bola de nou. I la coloquem sobre un drap de cotó espolvorejat de farina i tapat amb un altre drap (si teniu banetton el podeu fer servir, però jo no en tinc! jijij). Ho deixem reposar durant 1 horeta o 1 horeta i mitja fins que vegem que ha augmentat de tamany.

Ponerlo de nuevo en la encimera y amasarlo durante 1 minuto. Le damos forma de bola. Aplastarla con la mano, y meter los bordes hacia dentro formando una bola de nuevo. Y la colocamos sobre un trapo de algodón espolvoreado de harina y tapado con otro trapo (si tenéis banetton lo podéis usar, pero yo no tengo! jijiji). Lo dejamos reposar durante 1 hora o 1 horita y media hasta que veamos que ha aumentado de tamaño.

Aleshores preescalfarem el forn a 250º a dalt i a baix, i un pot amb aigua. Traurem la safata del forn i posarem amb molt de compte el pa sobre ella, ho volcarem amb l'ajuda del drap o del banetton sense realitzar moviments bruscos. Quan posem la safata baixem el forn a 220º i el mantenim uns 25-30 minuts, fins que la crosta estigui lleugerament daurada i amb aspecte cruixent. Ell traiem i el deixem refredar sobre una reixa.

Precalentar el horno a 250º, calor arriba y abajo y un cuenco con agua. Sacamos la bandeja del horno y ponemos con cuidado el pan en ella, volcando con la ayuda del trapo o del banetton sin realizar movimientos bruscos. Cuando metamos la bandeja, bajaremos el horno a 220º, y lo mantenemos unos 25-30 minutos, hasta que la corteza esté ligeramente dorada y con aspecto crujiente. Lo sacamos i dejamos enfriar en una rejilla.




No hay comentarios:

Publicar un comentario