miércoles, 25 de marzo de 2015

MELMELADA DE LLIMONA // MERMELADA DE LIMÓN

Al jardí de casa tenim un llimoner jove, però moooolt productiu. La veritat és que hi ha èpoques que estem una mica desbordats i per això busco receptes noves per poder utilitzar les llimones, o en dóno a amics i familiars que els facin falta.

En el jardín de casa tenemos un limonero joven, pero muuuuy productivo. La verdad es que hay épocas en las cuales estamos un poco desbordados y por eso busco nuevas recetas para poder utilizar los limones, o los damos a amigos y familiares que les hagan falta.

Així que em vaig decidir a provar de fer melmelada de llimona, el que em feia por és que quedés massa àcida, i no volia fer servir tonelades de sucre per arreglar-ho. Vaig estar mirant diferents webs i trucs a veure com ho podia fer i en vaig trobar una que em va convèncer. Havia de fer bullir les llimones 5 vegades. Tot seguit us ho explico.

Así que me he decidido a probar de hacer mermelada de limón, lo que me daba miedo es que quedara demasiado ácida, y no quería utilizar toneladas de azúcar para arreglar-lo. Estuve mirando diferentes webs y trucos a ver como lo podía hacer y encontré una que me convenció. Tenía que hacer hervir los limones 5 veces. Seguidamente os lo cuento.

Els ingredients:
  • 2 kilos de llimones fresques (limones frescos)
  • sucre (azúcar)
  • aigua (agua)
  • pots de vidre (botes de cristal)



La preparació:

Netejem bé les llimones, i aleshores en pelem 2/3 parts, els traiem bé la pell i la part blanca, l'altra tercera part de les llimones les deixem amb pell. Tant les unes com les altres les tallem a rodanxes (traient-los-hi els pinyols) i les posem en una cassola per escaldar-les 5 vegades (quan l'aigua arrenca el bull, la canviem per aigua freda... així durant 5 cops). Al final ho colarem i ho pesarem.

Limpiamos bien los limones, y entonces pelamos 2/3 partes, les sacamos bien la piel y la parte blanca, y en la otra tercera parte de los limones los dejamos con la piel. Tanto unos como otros los cortamos a rodajas (sacandóles las pepitas) y las ponemos en una cazuela para escaldarlos 5 veces (cuando el agua empieza a hervir, la cambiamos por agua fría... así durante 5 veces). Al final lo colamos y lo pesamos.


En aquest moment, serà quan posarem la sucre, i la proporció serà de 700 grs de sucre per quilo de llimona resultant. I ho mantindrem a foc lent durant 1 horeta, fins que agafi un color dauradet, en aquest moment ho triturarem amb el túrmix deixant la textura desitjada segons el nostre gust.

En este momento, será cuando ponemos el azúcar, y la proporción será de 700grs de azúcar por quilo de limones resultantes. Y lo mantendremos a fuego lento durante 1 horita, hasta que coja un color doradito, en este momento lo trituraremos con el túrmix dejando la textura deseada según nuestro gusto.




En aquest moment posarem la melmelada resultant en pots de vidre previament escaldats. Si en fem poca quantitat, omplim els pots i els posem de cap per avall fins l'endemà. Ara els etiquetem i ja ho tenim enllestit. Si en fem més quantitat i volem que se'ns conservi més temps, un cop els pots estiguin plens i tapats els posem al bany maria. El pot ha de quedar submergit dins de l’aigua i el deixem bullir durant aproximadament 15 minuts. Retirem el pot i el deixem refredar. En aquest moment ja els podem etiquetar i conservar, aguantaran ben bé un any.

En este momento pondremos la mermelada resultante en botes de cristal previamente escaldados. Si hacemos poca cantidad, llenamos los botes i los ponemos boca abajo hasta el día siguiente. Los etiquetamos y ya lo tenemos listo. Si hacemos más cantidad y queremos que se nos conserve más tiempo, una vez los botes los tengamos llenos y tapados los pondremos al baño maría. El bote tiene que quedar sumergido dentro del agua y lo dejamos hervir durante aproximadamente 15 minutos. Retiramos el bote y lo dejamos enfriar. En este momento ya los podemos etiquetar y conservar, aguantaran bien bien un año.





No hay comentarios:

Publicar un comentario