viernes, 13 de febrero de 2015

PALAIES FREGIDES // PELAYAS FRITAS

Dels menjars que em transporten a quan era petita i que se'ns dubte em recorden a la meva àvia materna son les palaies fregides. He estat molt temps sense menjar-ne i l'altre dia a la peixateria de la cofradia n'hi havia aixi que, no me'n vaig poder estar....

De las comidas que me transportan a cuando era pequeña y sin duda me recuerdan a mi abuela materna son las pelayas fritas. He estado mucho tiempo sin comerlas, y el otro día en la pescadería de la cofradía tenían, así que, no me pude estar...





Els ingredients:
  • Palaies (pelayas)
  • farina (harina)
  • sal
  • oli (aceite)

La preparació:

Agafem les palaies i les netejem, tallem la part del davant, per treure els ulls i els budells, al ser transparentetes es veu bastant bé, jo els hi faig un tall i llestos! Els hi passem un raig d'aigua i les escorrem.

Cogemos las pelayas y las limpiamos, cortamos la parte de delante, para sacar los ojos y las tripas, al ser transparentes se ve bastante bien, yo les hago un corte y listos! Las pasamos por el chorro de agua y las escurrimos.

Aleshores les salem i les enfarinem, mentre fem això, posem en una paella ampla, oli abundant (depenen del vostre gust serà de girasol o d'oliva). Un cop l'oli està calent les anem fregint fins que agafin un color dauradet i ja estaràn llestes!

Entonces las salamos y las enharinamos, mientras hacemos esto, ponemos en una sartén amplia, aceite abundante (dependiendo de vuestro gusto será de girasol o de oliva). Una vez el aceite esté calentito las vamos friendo hasta que cojan un color doradito y ya estarán listas!



No hay comentarios:

Publicar un comentario