jueves, 16 de octubre de 2014

RISOTTO DE CAMAGROCS // RISOTTO DE REBOZUELOS

Una vegada a l'any passem un cap de setmana en una casa rural amb la colla d'amics del càmping, aquest any vam estar a la casa El Tossal a Coll de Nargó. A part de disfrutar de la companyia vam disfrutar molt de la muntanya i com no, vam anar a recollir bolets. Bàsicament vam trobar rovellons i camagrocs, un fotimer... però també alguna pota de perdiu i alguna llanega. En vam menjar tot el cap de setmana, però també ens en vam endur cap a casa, així que us ensenyaré alguns plats que vaig fer amb ells.

Una vez al año pasamos un fin de semana en una casa rural con el grupo de amigos del camping, este año estuvimos en la casa El Tossal en Coll de Nargó. A parte de disfrutar de la compañía, disfrutamos mucho de la montaña y como no, fuimos a buscar setas. Básicamente encontramos níscalos y rebozuelos, un montón... pero también alguna "pota de perdiu" y alguna "llanega". Comimos setas todo el fin de semana, pero también nos llevamos algunas para casa, así que os enseñaré algunos platos que he hecho con ellas.

Els ingredients (4p):
  • 400grs d'arròs (arroz)
  • 200grs de camagrocs (rebozuelos)
  • 1 ceba mitjana (cebolla)
  • 2 alls (ajos)
  • 1 l de caldo (caldo)
  • 1 got de vi blanc (vino blanco)
  • 50grs de mantega (mantequilla)
  • 80grs de Parmigiano Reggiano (parmesano)
  • sal i pebre (sal y pimienta)



La preparació:
Piquem molt petiteta tant la ceba com els alls i ho sofregim a foc lent fins que quedi transparent, aleshores li afegim els 400 grs d'arròs i ho saltejem tot junt i remenant, durant dos minuts.

Picamos la cebolla muy pequeñita como los ajos y lo sofreímos a fuego lento hasta que quede transparente, entonces le añadimos los 400gr de arroz y lo salteamos todo junto removiéndolo, durante 2 minutos.

Mentres posem els camagrocs frescos en una paella perque treguin tota l'aigua i els reservem.

Mientras ponemos los rebozuelos frescos en una sartén para que saquen toda el agua y los reservamos.

Passats els dos minuts, li afegim el got de vi a l'arros i esperem que s'evapori l'alcohol i afegim 400ml de caldo a l'arròs i ho remenem fins que es consumeixi, a poc a poc anem posant la resta del caldo i remenant de tant en tant. A mitja cocció li posem els camagrocs i seguim afegint brou i remenant. 

Pasados los dos minutos, le añadimos el vaso de vino al arroz y esperamos que se evapore el alcohol y le añadimos 400ml de caldo al arroz, lo removemos hasta que se consuma, y poco a poco vamos poniendo el resto del caldo y removiendo de vez en cuando. A media cocción le añadimos los rebozuelos y seguimos añadiendo caldo y removiendo.

Quan l'arròs s'ha begut tot el caldo i ja està cuit, serà el moment d'afegir la mantega i el parmesà rallat, i ho remenem ben remenat fins que s'hagi integrat tot. Aleshores ho tastem i li posem sal i pebre si hi convé, ho acabem de coure 2 minuts més sense deixar de remenar. I calent ho emplatem i servim!

Cuando el arroz se ha bebido todo el caldo y ya está cocido, será el momento de añadir la mantequilla y el parmesano rayado, y lo removemos bien hasta que se haya integrado todo. Entonces lo probamos y lo salpimentamos si hace falta, lo acabamos de cocer 2 minutos mas sin dejar de remover. Y caliento lo emplatamos y servimos!

Ahh!! Us recordo que estem de sorteig, tant aquest blog com el de costura van arribar a les 12.000 visites al temps que el facebook Punts de Colors aconseguia els 300 likes, així que sorteig al canto. Si voleu participar cliqueu aquí.

Ahh!! Os recuerdo que estamos de sorteo, tanto este blog como el de costura llegaron a las 12.000 visitas al tiempo que el facebook de Punts de Colors conseguía los 300 likes, así que sorteo al canto. Si queréis participar clicad aquí.

No hay comentarios:

Publicar un comentario