martes, 14 de octubre de 2014

NETEJAR CARAGOLS // LIMPIAR CARACOLES

Avui us explicaré els passos senzills per netejar els caragols que recollim després d'un dia plujós.

Hoy os contaré los pasos sencillos para limpiar los caracoles que recogemos depués de un día lluvioso.

Els ingredients:

  • aigua abundant (agua abundante)
  • farigola, romaní o un manat compost (tomillo, romero o un compuesto)
  • alls (ajos)


La preparació:

Des del dia que els agafem fins que els cuinem han de passar uns 10 dies, que s'han de purgar, és a dir, els colocarem en un recipient enreixat, per tal que respirin però que no surtin i no mengin res. Jo els poso en un recipient que tenia nou i en desús de matèria orgànica, és ideal, ja que es foradat i te tapa perque no es puguin escapar.

Desde el día que los cogemos hasta que los cocinamos tienen que pasar unos 10 días, se tienen que purgat, es decir, los colocaremos en un recipiente de rejilla, para que respiren pero que no salgan y no coman nada. Yo los pongo en un recipiente que tenía nuevo y en desuso de materia orgánica, es ideal, puesto que está agujereado  y tiene tapa para que no se puedan escapar.

Els caragols s'han de rentar molt bé, i per això els posarem en un cosi o a la pica, amb aigua abundant i els anem removent amb les mans, mirant i traient els que estiguin morts o trencats o buits. Renovarem constantment l'aigua fins que aquesta surti neta, i els caragols també estiguin nets.

Los caracoles se tienen que limpiar muy bien, y para ello los pondremos en un cuenco o en el fregadero, con agua abundante y los vamos removiendo con las manos, miramos y sacamos los que estén muertos o rotos, o vacíos. Renovaremos constantemente el agua hasta que esta salga limpia, y los caracoles también estén limpios.


En una olla posem aigua freda suficient perque quedin ben tapats, juntament amb les herbes o el manat compost i els alls pelats.



En una olla ponemos agua fría suficiente para que los cubra bien junto con las hierbas o el compuesto y los ajos pelados.



A foc lent, deixem que l'aigua es vagi escalfant a poc a poc, aleshores els caragols aniran sortint de les seves closques. Quan vegem que l'aigua estigui força calenta i els caragols estiguin sortits, apugem el foc, l'aigua bullirà i els caragols quedaran fora i cuits.

A fuego lento dejamos que el agua se vaya calentando, entonces los caracoles irán saliendo de sus caparazones. Cuando veamos que el agua está bastante caliente y los caracoles estén salidos, subimos el fuego de golpe al máximo, el agua hervirá y los caracoles quedarán fuera y cocidos.



En aquest moment hi afegirem sal, baixarem el foc, sense trencar-li el bull i ho reixarem coure durant 20 minuts, remenant de tant en tant. Moment en el qual els escorrerem i els reservarem per poder-los cuinar.



En este momento añadimos sal y bajaremos el fuego, pero sin que pare de hervir y lo dejamos unos 20 removiendo de vez en cuando. Momento en el cual los escurriremos y los reservaremos para poderlos cocinar.


No hay comentarios:

Publicar un comentario