lunes, 27 de octubre de 2014

GALETES SENSE LACTOSA // GALLETAS SIN LACTOSA

Avui us porto una recepta especial, unes galetes que vaig preparar en motiu d'una trobada de blogueres costureres (el meu blog de costura aquí) que hem fet a Barcelona, ho organitzava La Vie en Diy, i jo vaig pensar en obsequiar-les amb alguna cosa que no fos ben bé de costura, els faria galetes. Així que ràpidament vaig anar a la Llauneria Mata de Reus, per buscar algun motlle que tingués relació amb la costura.

Hoy os traigo una receta especial, unas galletas que preparé con motivo de un encuentro de blogueras costureras (mi blog de costura aquí) en Barcelona, lo organizaba La Vie en Diy, y yo pensé en obsequiarlas con alguna cosa que no fuera de costura, les haría galletas. Así que rápidamente fui a la Llauneria Mata de Reus, para buscar algún molde que tuviera relación con la costura.

Així que ja ho tenia tot, la recepta de galetes i el motlle, però de sobte recordo que la Jessy, una de les noies que ha de venir, es intolerant a la lactosa, així que mans a l'obra i recepta modificada, que és la que us ensenyo avui.

Así que ya lo tenía todo, la receta de galletas y el molde, pero de repente me acuerdo que Jessy, una de las chicas que tiene que venir, es intolerante a la lactosa, así que me pongo manos a la obra y receta modificada, que es la que os enseño hoy.


Els ingredients:
  • 100 ml d'oli d'oliva (aceite de oliva)
  • 100 grs de sucre (azúcar)
  • 1 cullerada i mitja d'aroma vainilla (cucharada y media de aroma de vainilla)
  • 1/2 cullerada de cafe de sal (cucharada de cafe de sal)
  • 300 grs de farina de reposteria (harina de reposteria)
  • 1 ou (huevo)



La preparació:
En un bol, tamissem tot junt, la farina i la sal i ho reservem. En un altre bol ajuntem l'ou, la sucre i l'escència de vainilla, ho batem molt bé i anem incorporant l'oli d'oliva a poc a poc. Intentarem anar-ho batent manualment.

En un bol, tamizamos  todojunto, la harina y la sal, y lo reservamos. En otro bol juntamos el huevo, el azúcar y la esencia de vainilla, lo batimos mucho y iremos incorporando el aceite de oliva poco a poco. Intentaremos batirlo manualmente.

Aleshores afegim a la preparació, cullerada a cullerada la farina, si no podem batre-ho manualment, ho farem amb les varilles electriques, pero procurant que no s'escalfi massa la preparació. Un cop ho tenim llest, envolicarem la massa en paper film i ho deixarem reposar a la nevera mitja horeta.

Entonces cogemos la preparación, cucharada a cucharada la harina, si no podemos batirlo manualmente, lo haremos con las varillas eléctricas, pero procurando que no se caliente demasiado la preparación. Una vez lo tengamos listo, envolvemos la masa con papel film y lo dejaremos reposar en la nevera media horita.

Mentres preescalfarem el forn a 175º (dalt i baix).

Mientras precalentaremos el horno a 175º (arriba y abajo)

Passada la mitja hora partirem la massa en dos i amb l'ajuda del corró l'estirarem a sobre de paper de forn, i la posarem 5 minutets al congelador, d'aquesta manera serà més fàcil de tallar amb les formes. Amb aquesta quantitat d'ingredients m'han sortit 75 galetes rodones de uns 5-6 cm de diàmetre.

Pasada la media hora, partiremos la masa en dos y con la ayda del rodillo la estiraremos encima de papel de horno, y la pondremos 5 minutos en el congelador, de esta manera será mas facil de cortar con formas. Con esta cantidad de ingredientes, me han salido 75 galletas redondas de unos 5 o 6 cm de diametro.

Colocarem les galetes en una bandeja per al forn i les enfornarem durant 7 minuts (vigilant que cada forn es diferent) o quan comencin a tenir una mica de coloret. Les deixarem refredar y els espolvorejarem sucre glas per sobre.

Colocaremos las galletas en una bandeja para el horno y las hornearemos durante 7 minutos (vigilando que cada horno es diferente) o cuando empiecen a tener colorcito. Las dejaremos enfriar y les espolvorearemos azúcar glass por encima.

6 comentarios:

  1. Ay Lourdes. .dono fe de lo bones que estan...jobtinc la sort de haver les provat..i mare meva...a la q pugui la faig...mil petons guapa..!!!!!

    Tati

    ResponderEliminar
  2. Estaban de muerte!!! Ahora a copiarte esta receta y acordarme de ti cada vez que la haga ;)
    Muacks!!

    ResponderEliminar
  3. riquísimasssss!!
    no me pude resistir y me las comí todas de camino a casa!!
    muchas gracias Lourdes!

    ResponderEliminar