lunes, 28 de abril de 2014

PASTÍS DE LLIMONA I GALETES // PASTEL DE LIMON Y GALLETAS

El vaig fer fa quasi un mes, el dia 30 de març. Uns dies abans preparant el menú vaig comentar-li al Sergi, de fer un pastís diferent pel seu aniversari, i aprofitant que a ell li agrada la llimona doncs vaig començar a buscar; vaig topar amb aquesta recepta i no ho vaig dubtar. A casa la fem de tota la vida amb galetes i xocolata (un altre dia us la poso).

Lo hice hace casi un mes,el día 30 de marzo. Unos días antes preparando el menú le comente a Sergi, de hacer una tarta diferente por su cumpleaños y aprovechando que a él le gusta el limón pues empecé a buscar; encontré esta receta y no lo dudé. En casa la hacemos de toda la vida con galletas y chocolate (otro día os la pongo).

Aquest pastís el podreu trobar en molts blogs de cuina i jo m'he basat en el blog de La gata curiosa y el de Los postres de Elena. Lo ideal és fer-lo la tarda abans, ja que d'aquesta manera com que estarà cuallat, el mateix dia si pot posar una gelatina de llimona per sobre. En el meu cas i per aquest dia, no és així ja que les circumstàncies del dia (el dia abans vam anar a la boda d'uns amics i no vam arribar fins passada la mitjanit i no era plan de posar-me a fer pastissos).

Esta tarta la podéis encontrar en muchos blogs de cocina y yo me he basado en el blog de La gata curiosa y el de Los postres de Elena. Lo ideal es hacerla la tarde antes, ya que de esta manera se cuajará, y el mismo día se le puede poner una gelatina de limón por encima. En mi caso y para este día, no es así puesto que las circunstancias del día (el día antes fuimos a la boda de unos amigos y no llegamos hasta pasada la medianoche y no era plan de ponerme a hacer tartas).

Els ingredients:
  • 370 grs de llet condensada (leche condensada)
  • 420 grs  llet evaporada (leche evaporada)
  • 150 grs de suc de llimona natural (zumo de limón natural)
  • 70 galetes tipus maria dorada aprox (galletas maria dorada)
La preparació:
Es mescla la llet condensada amb la evaporada, hi afegim el suc de llimona sense deixar de remenar amb les varilles, i a por a poc veurem que comença a espessir la preparació.

Se mezcla la leche condensada con la evaporada, y le añadimos el zumo de limón sin dejar de mezclar con las varillas, y poco a poco veremos como empieza a espesar la preparación.

Amb un motlle rodo posem una capa de galetes i li tirem una capa de la preparació, una de galetes, una de la mescla, i així anem fent fins a esgotar la preparació. Tal com us deia abans és important que reposi tota la nit perque la crema empapi bé la galeta i així al dia següent si ens interesa li fem la capa de gelatina de llimona, el desmotllem i ja el podem servir.

Con un molde redondo ponemos una capa de galletas y le tiramos una capa de la preparación, una de galletas, una de la mezcla, y así hasta agotar la preparación. Tal y como os decía antes es importante el reposo durante  toda la noche para que la crema empape bien la galleta y así el día siguinete si nos interesa le hacemos la capa de gelatina de limón, lo desamoldamos y ya lo podemos servir.

Un truqui pels que com jo l'han de fer només 4 horetes abans, abans d'anar colocant les galetes les suquem en llet, però només un pim pam, ja n'hi haurà prou, que no es trenquin!

Un truqui para los que como yo la tienen que hacer solo 4 horas antes, antes de ir colocando las galletas las mojamos en leche, pero solo un pim pam, ya sera suficiente, que no se rompan!

BON PROFIT!





No hay comentarios:

Publicar un comentario