viernes, 17 de enero de 2014

TRUITA DE PATATA / TORTILLA DE PATATA

Avui us porto un clàssic, i com a tal segur que hi ha mil maneres de fer-la, cadascuna especial per a algú, però bé, jo us porto la meva i espero que us agradi si proveu de fer-la així. 

Hoy os traigo un clásico, y como tal seguro que hay mil formas de hacerla, cada una especial para alguien, pero bueno, yo os traigo la mía y espero que os guste si intentáis hacerla asi.

Com veureu a nosaltres ens agrada més aviat gruixuda i particularment a mi sense ceba, així que per als tres (a la petita li encantaaaa) en faig una sola i cadascú en menja un troç.

Como veréis a nosotros nos gusta mas bien gruesa y particularmente a mi sin cebolla, así que para los tres (a la pequeña le encantaaaa) hago una sola y cada uno come un trozo.

Els ingredients:
  • 5 ous (huevos)
  • 4 patates mitjanes (patatas medianas)
  • sal i oli d'oliva (sal y aceite de oliva)
La preparació:
Per començar pelem i trocejem les patates a mides desiguals, jo utilitzo la varietat monalisa normalment, la quantitat utilitzada evidenment depen de la mida, quan fas la mateixa mida de truita ja hi tens una mica l'ull, ja ho veureu.

Para empezar pelamos y troceamos las patatas a medidas desiguales, yo utilizo la variedad monalisa normalmente, la cantidad utilizada evidentemente depende del tamaño, cuando haces la misma medida de tortilla ya tienes un poco el ojo, ya lo vereis.

Per coure les patates tenim dues opcions, o bé al microones (reduiex el consum d'oli) o a la paella. Si optem pel micro, en funció de la quantitat y la potència ho tenim més o menys temps (7-8min), fins que vegem que les patates estan tovetes, hi hem de posar sal. Que ho fem a la paella, doncs jo poso oli abundant a la paella (no només un rajolí) i sal i les vaig fent a poc a poc fins que comencen a daurar-se.

Para cocer las patatas tenemos dos opciones, a bien al microondas (reduce el consumo de aceite) o en la sartén. Si optamos por el micro, en función de la cantidad y la potencia lo tenemos mas o menos tiempo (7-8min), hasta que veamos que las patatas están blanditas, hay que ponerles sal. Que la opción es en la sartén, pues yo pongo abundante aceite (no sólo un chorrito) y sal y las voy haciendo despacito hasta que empiezan a dorarse.

Una vegada cuites si les hem fet a la paella, les trec i les poso en un escorredor que treguin tot l'oli i mentres en un bol bato els 5 ous i hi afegeixo les patates al bol, ho remeno tot i ho deixo així 5 o 10 minutets, ho tastem per si hi falta sal.

Una vez cocidas si las hemos hecho en la sartén, las saco y las pongo en un escurridor que saquen todo el aceite y mientras bato los 5 huevos y le añado las patatas al bol, lo mezclo todo y lo dejo así 5 o 10 minutitos, ho provem per si hi falta sal.

Aleshores agafem la paella on farem la truita i li poso una cullerada sopera de l'oli que hem escorregut de les patates i hi poso el preparat. Si volem que ens quedi cuallada per l'interior li donem unes quantes voltes amb una cullera de fusta i la anem fent a foc lent. si pel contrari la volem, que l'ou balli que diria ma mare, doncs la fem a foc fort. Quan haguem de donar la volta a la truita, podem posar si ens sembla una miqueta mes d'oli a la paella. Quan estigui al nostre gust ja la podem treure i servir.

Entonces cogemos la sartén dónde vayamos a hacer la tortilla y le ponemos una cucharada sopera del aceite que hemos escurrido y le añadimos el preparado. Si queremos que nos quede cuajada por el interior le damos unas vueltas con una cuchara de madera i la vamos haciendo a fuego lento, si por lo contrario la queremos, que el huevo baile, como dice mi madre, la hacemos a fuego fuerte. Cuando tengamos que dar la vuelta a la tortilla, podemos poner si nos parece, un poco más de aceite en la sartén. Cuando esté a nuestro gusto ya la podemos sacar y servir.

BON PROFIT!!

QUE APROVECHE!!




No hay comentarios:

Publicar un comentario