lunes, 7 de octubre de 2013

LLOM AMB SALSA DE LLET AROMATITZADA

Feia uns dies que havia comprat una peça sencera de llom i com que no tenia clar com fer-la la vaig congelar. Ahir per fi em vaig decidir i el vaig descongelar així que vaig posar-me a buscar receptes i com que no n'he trobat cap que em fes el pes del tot (buscava una cosa diferent...) així que he fet una barreja de tot plegat a veure que us sembla, com sempre no és gaire complicada.

El que se'm va posar entre cella i cella és que un dels ingredients era llet evaporada i ja us puc dir que a Montbrió, on jo visc no en venen en lloc però sabia clarament el que buscava... em va fer una ràbia.... i com que s'ha convertit en un repte he començat a buscar per internet i he trobat un blog (www.esolercocina.blogspot.com) on explicaven com fer la llet evaporada de manera casolana, que us explico en una entrada a banda.

Ingredients (6pers):
  • 800 grs de llom en una peça sencera
  • 1 pot de llet evaporada
  • 50cc. de vi negre
  • 6-8 ametlles crues
  • 1 fulla de llorer
  • 2 escalunyes
  • sal i pebre negre
  • oli d'oliva
  • 1 pot de bolets
Preparació:
Es lliga la carn per tal que al coure no perdi la forma i es salpebra. En una olla s'hi posa una mica d'oli d'oliva i quan estigui calent es daura la carn per tots els costats i es reserva.

En el mateix oli es couen durant 3 o 4 min. les escalunyes ben picades, i afegim la llet evaporada, la fulla de llorer, el vi, les ametlles trocejades i hi afegim la carn. Es cou tot plegat durant 35 min.

Aleshores traurem la carn i la deixarem temperar, es tritura tota la salsa per tal que aquesta quedi ben fineta i si es necessari la reduim una mica perque espesseixi. En aquest moment hi afegirem els bolets i deixarem que facin un xup xup (jo utilitzo pots de bolets petits així que triguen molt poc a fer-se). Es talla la carn a talls fins i es posa amb la salsa per servir.

BON PROFIT!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario