martes, 5 de febrero de 2013

CROQUETES DE CARN / CROQUETAS DE CARNE

Des de petita que la meva àvia fa el caldo de la sopa i de la carn ens prepara les croquetes, i als seus quasi 94 anys ho continua fent,  aquest ha estat un dels plats que he volgut que m'ensenyés, tot i que es un plat força elaborat, la recompensa final mereix molt la pena. Segur que hi ha diferents maneres de fer-les, però aquí us deixo la seva recepta, (que ara també és la meva i la vostra):

Desde pequeña que mi abuela hace el caldo casero y de la carne nos prepara las croquetas, y en sus casi 94 años lo sigue haciendo, este ha sido uno de los platos que he querido que me enseñara, aunque es un plato bastante elaborado, la recompensa final merece mucho la pena. Seguro que hay diferentes maneras de hacerlas, pero aquí os dejo su receta (que ahora también es la mía y la vuestra).

Els ingredients
- La carn sobrant de fer caldo (la carne sobrante de hacer caldo)
- Una ceba mitjana (cebolla mediana)
- Farina (harina)
- Pa rallat (pan rallado)
- 1/2 litre de llet (leche)
- Sal (sal)
- Pebre (pimienta)
- Nou moscada (nuez moscada)
- Oli (aceite)



La preparació

La quantitat de croquetes dependrà de la quantitat de carn que tinguem. Primer piquem la carn i la reservem. Piquem també la ceba i en una paella la posem a coure junt amb una mica d'oli. Quan estigui llesta, hi afegim la carn i ho barrejem. Remenem una mica i hi afegim tres cullerades soperes de farina i ho tornem a remenar una mica més perque es mescli bé i no surtin grumolls, seguidament hi afegim una mica de llet a temperatura ambient i ho anem remenant fins que es formi una pasta, hi seguirem afegint llet sense deixar de remenar fins que quedi una pasta líquida, després hi posarem la sal, el pebre i la nou moscada rallada. Ho tastarem per no passar-nos de sal i que quedi al nostre gust. Quan la estigui espessa, ho apartem i ho deixem reposar. Un cop hagi reposat uns minuts ho posem en un recipient i ho deixem refredar a temperatura ambient almenys dues horetes.


La cantidad de croquetas dependerá de la cantidad de carne que tengamos. Primero picamos la carne y la reservamos. Picamos también la cebolla y en una sartén la ponemos a cocer junto con un poco de aceite. Cuando este lista, añadimos la carne y lo mezclamos. Removemos un poco y añadimos tres cucharadas soperas de harina y lo volvemos a remover un poco más para que los ingredientes queden bien unidos y no salgan grumos, seguidamente le añadimos la leche a temperatura ambiente i lo vamos removiendo hasta que se forme una pasta, seguiremos poniendo la leche sin dejar de remover hasta que quede una pasta líquida, luego le ponemos la sal, la pimienta y la nuez moscada rallada. Lo probaremos para no pasarnos de sal y que quede a nuestro gusto. Cuando este espesa, lo apartamos y lo dejamos reposar. Una vez haya reposado unos minutos lo ponemos en un recipiente y lo dejamos enfriar a temperatura ambiente alemenos un par de horas.




Durant aquest temps, s'haurà cuallat la massa i serà compacta i per tant ja li podrem donar forma a les croquetes: batrem un ou i el reservarem. En un altre plat tindrem preparat el pa rallat, amb una cullera anem agafant porcions no gaire grans de massa i la posem a l'ou batut, li fem unes voltes amb una forquilla i l'empapem bé. A continuació la passem pel pa rallat i els hi donem la forma que vulguem, i així amb totes elles.

Durante este tiempo, se habrá cuajado la masa y será compacta y por lo tanto ya le podremos dar forma a las croquetas: batiremos un huevo y lo reservaremos. En otro plato tendremos preparado el pan rallado; con una cuchara vamos cogiendo porciones no muy grandes, las pasamos por el huevo batido, le hacemos unas vueltas con un tenedor y lo empapamos bien. A continuación la pasamos por el pan rallado y les damos la forma que queramos, y así con todas ellas.



Arribats a aquest punt, com normalment me'n surten bastantes, les estenc al congelador i les congelo, al cap d'un parell d'horetes les poso en una bossa i llestos, així quan ens venen de gust trec les que vull i les fem. Per fer-les normal les podem posar en una paella amb abundant oli calent, però jo les faig al forn, sobre la placa amb al forn calent, d'aquesta manera no les fem amb oli i són aptes per la dietaaaaa!!! Espero que us agradin!

Llegados a este punto, como normalmente me sale bastante cantidad, les tiendo en el congelador y las congelo, al cabo de un par de horas, las recojo y las pongo en una bolsa y listos; así cuando nos vienen en gana saco las que queremos y las hacemos. Para cocinarlas normal las podemos poner en una sartén con abundante aceite caliente, pero yo las hago al horno, sobre la bandeja con el horno caliente, de esta manera no las hacemos con aceite y son aptas para la dietaaaa!!! Espero que os gusten!

BON PROFIT!!!

BUEN PROVECHO!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario